2005年11月30日
BillyJoelはあのKANが最も影響を受けたアーティストとして知られているが
僕も代表曲「Honesty」はさすがに知っている。

けど歌詞の内容までは知らなかった。


If you search for tenderness
It isn't hard to find
You can have the love you need to live
But if you look for truthfulness
You might just as well be blind
It always seems to be so hard to give

CHORUS
Honesty is such a lonely word
Everyone is so untrue
Honest is hardly ever heard
And mostly what I need from you


I can always find someone
To say they sympathize
If I wear my heart out on my sleeve
But I don't want some pretty face
To tell me party lies
All I want is someone to believe


CHORUS


I can find a lover
I can find a friend
I can have security
Until the bitter end
Anyone can comfort me
With promises again
I know, I know


When I'm deep inside of me
Don't be too concerned
I won't as for nothin' while I'm gone
But when I want sincerity
Tell me where else can I turn
Because you're the one I depend upon


CHORUS


優しさを探しているなら すぐに見つかると思うよ
生きるのに必要な愛くらい見つけられる
でも真実を探しているなら 目が見えなくなっても同じかもね
そんなものはありはしないのかも知れない

誠実ってなんて寂しい言葉だろう 誰もが不誠実じゃないか
誠実なんて言葉はほとんど聞かないから 君には誠実であってほしいんだ

誰かを見つけることならできるよ 同情してくれる誰かならね
腹を割って話せばいいだけさ
可愛い顔の娘なんていらない 嘘をつくんだったらね
信じられる人が欲しいのに

誠実ってなんて寂しい言葉だろう 誰もが嘘をついているのに
誠実なんてめったにお目にかかれないから 君には誠実でいてほしいんだ

恋人を作るなんて簡単さ 友人を作るのもね
安心して生きることもできる 苦い終わりが来るまでは
誰だって僕を慰めてくれる 約束することによって
それは分かってるんだ 分かっているんだけど…

僕が考え込んでいる時 気にしなくていいからね
そんな時は何もいらないんだから
でも真心が欲しくなった時 僕にどうしたらよいのか教えてほしい
僕は君だけが頼りなんだ

誠実ってなんて悲しい言葉だろう みんな誠実ではあり得ないから
誠実なんてめったにあり得ないから 君には誠実でいてほしいんだよ
posted by Azot at 01:28 | ☁ | Comment(0) | TrackBack(0) | +思想の果て+
この記事へのコメント
コメントを書く
お名前:

メールアドレス:

ホームページアドレス:

コメント:

この記事へのTrackBack URL

×

